Tuesday 25 July 2017

SINOPSIS - TANGKAP MUAT PUNYA FASAL (TMPF)


NO. 1
TAJUK : TANGKAP MUAT PUNYA FASAL
Terbitan : TUAH IDEA SAKTI SOLUTION
ISBN NO : 978-976-13082-2-6
Cetakan : I (Mei 2015), II (July 2015), III (Ogos 2015), IV (Mei 2016), V (September 2016)
Tebal : 396 muka surat (versi asal),  376 muka surat (versi kemaskini)
Keluaran : PRINT ON DEMAND
Harga Asal : RM28.00
Harga Pasaran : RM40.00

SINOPSIS

Ini kisah cinta Naazneen terhadap Arayn. Kisah cinta pandang pertama yang luar biasa. Biar orang kata dia main tangkap muat sahaja berkahwin dengan lelaki kacak, dan ditinggalkan selepas malam pertama, ikatan cintanya tetap kuat. Teguh dan tidak pernah goyah.

Dua bulan dia menanti Arayn kembali, malangnya Arayn tidak pernah pulang. Sedih…seorang isteri yang sedih itu tidak pernah berputus asa. Atas kepercayaan yang kuat, dia menjejaki Arayn dari Kuching ke Kuala Lumpur. Berbekal sekeping kad nama milik suaminya itu.
Niatnya, Naazneen mahukan jawapan. Apa yang berlaku sehingga Arayn pergi tanpa ucapan.

“Awak…tunggu saya balik.”

Itu kata Arayn. Itulah yang Naazneen genggam kuat-kuat. Melangitkan harapan, memalang segala kesal.

Malangnya, di kota Kuala Lumpur itu Arayn Arfan hidup seperti biasa. Tidak terfikir sesaat pun bahawa nun jauh menyeberangi Lautan China Selatan, ada insan lain yang menanti penuh cinta. Lalu, betapa terkejutnya dia apabila Naazneen mendakwa dia sebagai suami.

Aneh, bukan? Tak mungkin dia sudah berkahwin? Dengan gadis yang tidak pernah ditemuinya itu? Dan cinta pandang pertama pula tu? Oh tidak! Arayn bukan jenis lelaki tangkap muat sahaja berkahwin. Lebih-lebih lagi tanpa pengetahuan keluarganya. Sungguh mustahil.

Emmm, apa dah jadi ni? Kalau Arayn itu dihantuk kebingungan, Naazneen seribu kali dipagut kekeliruan. Mampukah Naazneen meyakinkan Arayn Arfan tentang kesahihan pernikahan mereka sedangkan dia tiada bukti dan saksi? Bergetarkah hati lelaki seorang Arayn pula jika benar cinta pernah berputik walau hanya sekali pandang sahaja?

Awas! Ini kisah paling meruntun hati. Namun, pasti membuat anda senyum sendiri.

No comments:

Post a Comment