Wednesday 18 April 2018

BUKAN KEKASIH PINGGIRAN - Prolog


“Dzal…kau tak patut buat ni.” Aku mendesah, walaupun minda dan bibir berlainan kata.
Aku tak boleh hentikan Dzal Aidi. Rindu ini terlalu tebal, dan dia sedang meruntuhkan tembok yang memisahkan kami selama ini.
“Aku tahu, Scha. Tapi, aku rindu…” Suaranya bagai elektrik yang merenjat seluruh tubuhku. Terlupa seketika kepalanya berada di antara dua bukit yang berdenyut-denyut di dadaku. Bibirnya meratah lembah di antara dua gunung itu. Seolah-olah, menyentuh ke dalam hatiku.
Badanku menggeletar. Suaraku berbisik perlahan. Mataku kuyu dan mindaku semakin hanyut dipukau.
“Dzal…” Kepalanya cuba aku tolak tapi dia turun menjalar ke perutku. Kulit di perut bergetar dek kucupan sensual bibir seksi itu.
Asyiknya!
Nikmatnya!
Spontan, minda membandingkan Dzal Aidi dengan lelaki lain yang pernah menyentuhku di situ. Anehnya, tiada yang mampu menandingi kehebatan Dzal Aidi.
Saat itu, aku sedar makna kehilangan yang cuba aku cari selama ini. Rindu itu buat air mataku gugur. Kerana rindu itu seiring dan sejajar dengan kerinduan yang tak tertanggung olehku lagi.
Aku tewas akhirnya. Lemah, kepalaku dijatuhkan menyentuh bantal. Tanganku yang masih dicengkam tangannya, hanya mampu menggenggam cadar.
Aku tahu ini adalah salah.
Aku tahu ini bukan cinta.
Malah, aku tahu apa akan berlaku keesokannya.
Pun begitu, aku sudah hanyut jauh ke dalam asmara rindu yang tiada jalan untuk berpatah balik.
“Aku tahu kau rindukan aku juga, Scha. Aku tahu kau masih cintakan aku.”
Ya, kerana cinta itu aku benarkan tangan dan bibirnya merayap menjelajahi tubuhku. Biar apa pun yang bakal berlaku esok, aku tak mampu menafikan betapa aku mahukan dia malam ini.
Seribu kali aku menolak, sejuta kali tubuhku menjerit kenikmatan. Dan bila kepala Dzal Aidi sudah berada di celah-celah pangkal pahaku, aku mengaum kenikmatan. Tubuhku pun bergerak, seiring dengan tarian Dzal Aidi.
Aku cintakan dia. Sesaat ini, biarlah aku jadi perempuan yang pentingkan diri sendiri.
Untuk sesaat ini, izinkan aku membasuh kerinduan di hati. 

No comments:

Post a Comment